E220 ei olekaan SIM-lukittu

Kirjoitin eilen muun tilitykseni ohessa myös mobiililaajakaistani mukana tulleesta Huawei E220:sta ja sen SIM-lukituksesta, jota ei voi poistaa. Tänään soitin pitkästä aikaa Elisan asiakaspalveluun tätä asiaa selvittääkseni. Ensin automaatti kertoi pari minuuttia, kuinka linjat ovat tukossa ja oikeastaan minun pitäisi hoitaa kaikki asiani Internetissä, jonka jälkeen muutaman numeron painelun jälkeen – ilman jonotusta – puheluuni vastattiin.

Tiedustelin tätä lukitusasiaa asiakaspalvelijalta (onko Elisalla pelkkiä naisia asiakaspalvelijoina? Tämäkin oli!) joka tiedusteli asiaa jostain ja kertoi sitten, ettei koko laitteessa mitään SIM-lukitusta edes ole. Kuulemma voin heittää minkä tahansa operaattorin kortin sisään ja käytellä sitä, kunhan asetukset ovat kunnossa (luonnollisesti).

Miksi sitten taas piti tulla misinformoiduksi? Ymmärrän kyllä, että virheitä sattuu, mutta tällaisella tahdilla? Ensin minulle valehdellaan Viihteen siirrettävyyden helppoudesta silmät ja korvat täyteen ja sitten kun sitä ongelmaa lähden ratkomaan niin jo alkaa taas huijaus SIM-lukituksen osalta.

Onko syynä sitten huonosti koulutetut aspat vai mikä? Joka tapauksessa olisin odottanut tämän kokoiselta konsernilta jo jonkinlaista yritystä asiakaspalvelun suhteen. Arvosanani Elisan asiakaspalvelulle asteikolla yhdestä kymmeneen: 3.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.